چرا به لوگو نیاز داریم

چرا به لوگو نیاز داریم؟

یکی از عوامل که درصد موفقیت هر کسب و کار را افزایش داده و سبب رونق گرفتن بازار می شود، تمایز و تفاوت شما نسبت به دیگر رقبا می باشد. این تمایز می تواند از عوامل مختلفی من جمله : کیفیتی بالاتر، قیمتی منصفانه تر، تبلیغاتی گسترده تر و یا حتی داشتن لوگویی گویاتر ناشی شود.

  • داشتن لوگویی متفاوت و ماندگار می تواند باعث فروش بیشتر و اعتماد مشتریان به هر کسب و کاری شود که در نتیجه ی آن باعث رشد و سود آوری بیشتری خواهد شد.
  • از این رو نیاز به داشتن لوگو برای هر کسب و کاری در عصر حاضر دو چندان شده است تا در ذهن مشتریان بماند.

گروه فامو در این مقاله قصد دارد، پاسخگوی سوال مهم و اساسی “چرا به لوگو نیاز داریم؟” باشد؛ پس در ادامه با ما همراه بوده و از خواندن این مقاله کاربردی غافل نشوید.

چرا به طراحی لوگو نیاز داریم؟

طراحی لوگو چیست؟

در تعریفی ابتدایی می توانیم logo را نمادی متشکل از متن‌ و تصاویر مرتبط با حوزه کاری مورد نظر بخوانیم که هویت و برندینگ کسب و کار شما را بهبود بخشیده و نقش پر رنگی را در جذب مشتری ایفا می کند.

اما در تعریفی تخصصی تر می توان این گونه بیان داشت:

  • این عنصر طراحی شده، استفاده از ساده ترین خطوط در قالب نشان، نوشته، نقاشی و یا ترکیبی از هر سه به صورت یک نماد یا علامت گرافیکی است که معمولاً دارای شکل، رنگ و الگوی خاصی است.
  • لوگو به عنوان یک بخش بسیار مهم از هویت بصری یک موجودیت است که در تشخیص و به یاد سپاری آن نقش اساسی دارد که جهت رساندن پیام و معرفی حرفه و فعالیت یک شغل طراحی شده و به دست عموم می رسد.

در واقع لوگو هویت کسب و کارتان بوده و اکثریت جامعه، شما را با آن خواهند شناخت. علاوه بر این، لوگو می‌تواند عواطف و احساسات خاصی را در مشتریان القا کند و به عنوان یک عنصر تبلیغاتی قوی در بازاریابی و تبلیغات مورد استفاده قرار گیرد. طراحی لوگو حاکمیت بر توانایی هنری و خلاقیت است و هدف آن برانگیختن و ارتباط موثر با مخاطبان است.

لوگو چیست؟

اهمیت وجود لوگو در مشاغل

همانطور که در متن فوق ذکر شد، لوگو به کسب و کارتان جان بخشی کرده و هویت اصلی آن را شکل می دهد. همچنین Logo ماموریت و هدف حرفه شما را برای همگان به شکلی ساده و ملموس بیان می کند و شما را از دیگر رقبا متمایزتر جلوه می دهد. داشتن یک لوگوی خوب ضمن معرفی برند شما به عموم جامعه، در جلب اعتماد مشتری نیز تاثیری شگرف داشته و حتی می تواند حسی خوب در آن ها به وجود آورد.

وجود اشکالی بصری که رساننده پیامی باشند، احتمال ماندگاری لوگو را در خاطر بالا برده و شما را در ذهن مشتری ماندگار می کنند. در ادامه با فامو همراه بوده تا از دیگر مزیت های داشتن لوگو بصورت ریز بینانه تر آگاه شوید.

اهمیت وجود لوگو در مشاغل

ارتباط بصری با مشتری

اکثریت مردم جهان، تصویر را بهتر از یک شعار، نوشته و یا حرف به خاطر می سپارند؛ لوگو این فرصت را در اختیار شما قرار داده تا با موارد هدف خود ارتباط بصری داشته باشید. مخاطبین شما روزانه ممکن است با صدها و یا حتی هزاران لوگو رو به رو شوند؛ پس برای برتری نسبت به حریفان با چشم باز پا در میدان رقابت نهاده و با لوگویی که چشم های مشتری را به سمت خود جلب می کند، تأثیری پاک نشدنی در ذهن او ایجاد کنید.

اگر برنامه ریزی طولانی مدتی دارید، از صرف هزینه گزاف برای این موضوع خودداری نکرده و به یاد آورید که لوگو می تواند با برقراری ارتباط بصری شما را تا همیشه در ذهن مخاطب هدفتان ماندگار کند.

محرکی قوی!!

لوگو می تواند مانند یک محرک قوی عمل کرده و حسی خوشایند و سرشار از اعتماد در بیننده بوجود آورد و یا بالعکس او را از مراجعه به شما باز دارد و به سمت دیگر رقبا هدایت کند. این آرم باید به گونه ای طراحی شود که سبب سرگردانی مشتری نیز نشده و او را به سمت هدفی مشخص سوق دهد و یا کلیتی از کار شما را در اختیار او قرار دهد.

برند شما توسط یک لوگو خوب تقویت شده و وجهه شرکت و یا کسب و کارتان توسط آن به شدت افزایش می یابد. در بیانی جامع تر می توان این گونه گفت که لوگو شخصیت شغل شما را سیقل داده و مانند محرکی قوی مشتری را به سوی شما هل می دهد.

محرکی قوی

افزایش فروش، درآمد و سود!

با مطالعه متون بالا قطعا از تاثیرات لوگو در جذب مشتری آگاه شدید، با جذب مشتری بیشتر قطعا شما با فروشی بیشتر نیز رو به رو خواهید شد که این امر سبب افزایش سود و درآمد شما می شود.

در این بخش توجه به این نکته مهم و اساسی نیز “که هرچه لوگوی شرکت و کسب و کارتان بیشتر در معرض نمایش و دید عموم قرار گیرد، هویت و اعتماد بیشتری از مردم به دست خواهید آورد که به نوبه خود سبب افزایش فروش، درآمد و سود شما خواهد شد” نیز خالی از لطف نمی باشد.

افزایش فروش درآمد و سود

تبلیغاتی کم دردسر با استراتژی های آسان!

در بخش “ارتباط بصری با مشتری” ذکر شد که از پرداخت هزینه گزاف برای لوگو هراسی نداشته باشید و از طرفی در بخش “افزایش فروش، درآمد و سود” تاکید ما به سمت تبلیغات معطوف شد؛ شاید سوالی که اکنون ذهن شما را درگیر کرده، این است که بالاخره سرمایه گذاری در کدام بخش موثرتر واقع شده و سوددهی بالاتری را در بر خواهد داشت؟

در جواب این سوال می توان این گونه بیان داشت : اگرچه نمی توان از تاثیر تبلیغات غافل شده و آن را نادیده گرفت اما می توان با طراحی یک لوگو و آرم مناسب بودجه کمتری را به این بخش اختصاص داد.

نمایش یک کسب و کار بدون لوگو ضمن تاثیرگذاری کمتر، به صرف هزینه بالاتر و استراتژی های پیچیده تر نیاز دارد. درج لوگوی نام تجاری خود بر روی تبلیغات، با حداقل میزان متن و تصاویر این فرصت را به مشتریان شما می دهد، تا دست کم نگاهی گذرا و سریع به تبلیغ شما داشته باشند.

تبلیغاتی کم دردسر

تضمینی برای ثبات و پایداری

لازمه به وجود آمدن اطمینان و اعتماد، حضوری پایدار و با ثبات در همه جا می باشد؛ علی الخصوص در دنیای دیجیتال امروزی که مخاطب با پلتفرم های گوناگونی همچون وب سایت ها، پوسترها، وبلاگ ها، اینستاگرام، توییتر، فیس بوک و … رو به رو است. اطمینان از حضور برند شما به یک شکل و با یک مفهوم تنها از طریق وجود لوگو امکان پذیر می باشد. با وجود این آرم ضمن حفظ ظاهری حرفه ای تر، ثبات و پایداری شما نیز تضمین شده و مطمعن خواهید بود که برند شما در هر کجا که ظاهرشود به درستی نشان داده می شود.

ثبات و پایداری

سخن پایانی

برای جمع بندی این مطالب می توان این گونه نوشت : لوگو در واقع چهره یک حرفه، فعالیت و شغل محسوب می شود که حتی بیشتر از نام و اطلاعات آن کسب و کار در ذهن مخاطب ماندگاری دارد. این آرم شما را از دیگر رقبا متمایز کرده و در جذب مشتری و در نتیجه افزایش فروش، درآمد و سود کمک شایانی را ایفا می کند.

سوالات متداول

چرا به لوگو نیاز داریم؟

یکی از وجهه افتراق های مهم با رقبا لوگو و نشانه ی کسب و کار است، از این رو داشتن لوگو یک امر واجب برای جذب اعتماد مشتری و فروش بیشتر است.

چگونه یک لوگوی خوب انتخاب کنیم؟

برای انتخاب یک لوگو باید پارامترهای مختلفی را در نظر بگیریم از جمله ماندگاری در ذهن، رساندن مفهوم و موضوع کسب و کار و ... تا بهترین لوگو را برای کسب و کار خود داشته باشیم.

فواید داشتن لوگو چیست؟

از فواید داشتن لوگو می توان به جذب اعتماد مشتریان و در دراز مدت به کسب سود فراوان و همچنین تبلیغاتی بی دردسر و بسیار پربازده اشاره کرد.

امتیاز ۵ از ۵ – ۳ رای
spinner در حال ثبت رای

دیدگاه بگذارید