blog-7

کسب و کار آنلاین

با ورود اینترنت به زندگی روزمره، حرکت از سنتی به سمت مدرنیته سیری تصاعدی به خود گرفته و روز به روز شاهد افزایش تاثیرات آن در جوامع مختلف می باشیم. اگرچه نمی توان تمامی این اثرات را مثبت تلقی کرده و راهی به سمت پیشرفت دانست؛ اما بی انصافی است اگر مزایا را بر معایب آن غالب ندانیم. از جمله تاثیرات مثبتی که ورود اینترنت به جوامع آن را رقم زد، افزایش بازار کار و بوجود آمدن بیزینس های آنلاین بود.

Picture1

با تغییر سبک زندگی و افزایش دغدغه های مردم، حمایت از این مشاغل نیز روز به روز در حال افزایش می باشد؛ پس افراد باهوش این فرصت را غنیمت شمرده و به دنبال راهی جهت کسب در آمد از اینترنت به طرق مختلف می باشند. فاما در این مقاله به صورت اختصاصی کسب درآمد اینترنتی از وبسایت و فروشگاه های آنلاین را برای شما شرح داده و مزایا و معایب آن را بررسی می کند؛ پس در ادامه با ما همراه باشید.

سیری در تاریخ!!

با نگاهی به گذشته می توانیم پایه گذاری مفهوم تجارت الکترونیک را به آقای برنزلی استاد دانشگاه ام آی تی نسبت دهیم، او در سال 1990 مرورگر وب را اختراع و در سطح جهانی گسترش داد؛ او همچنین معتقد است که : “اینترنت منعکس‌کننده بشریت است و با تمام زشتی ‌ها و زیبایی‌ هایش، اهمیت آن آنقدر زیاد است که باید یکی از موارد حقوق بشر به حساب آید.” ادغام این اختراع با مفاهیم بانکداری آنلاین در سال 1994 سبب متولد شدن مفهوم تازه ای با نام خرید اینترنتی و یا کسب و کار آنلاین شد.

Picture2

آزمون و خطا و استفاده از این مفهوم از همان زمان آغاز شده، اما با ظهور برنامه های مختلفی نظیر فیس ‌بوک، اینستاگرام، تلگرام و … در یکی دو دهه اخیر به اوج خود رسیده است.

فروشگاه اینترنتی چیست؟

عرضه کالا و خدمات به ‌صورت آنلاین و تحویل آن به مشتری توسط پست و یا در قالب فایل دانلودی را فروش اینترنتی و به بستری که در آن امکان مشاهده این محصولات و همچنین اطلاعات مربوط به آن ها برای مخاطبان در سراسر جهان توسط اینترنت وجود دارد، فروشگاه اینترنتی گویند.

Picture3

اغلب در این فروشگاه ها تنوع و دسته بندی های گوناگونی به چشم خورده و یک سبد خرید مجازی برای خریداران طراحی شده است. صاحبان این گونه مشاغل برای ارائه خدمات با هیچ گونه محدودیتی رو به رو نبوده و می توانند چه به صورت فیزیکی شامل لوازم الکترونیکی، کتاب، پوشاک و … و چه به صورت مجازی شامل نرم افزار، موسیقی، فیلم و … محصولات مورد نظر خود را ارائه کنند.

حضوری فعال در هر ساعت و مکانی!!

از تعاریف بالا به نظر می توان این گونه نتیجه گرفت که چون فروشگاه های آنلاین در بستر اینترنت فعالیت کرده و اینترنت نیز با محدودیت زمانی و مکانی رو به رو نبوده، شما به یک مغازه 24 ساعته تبدیل می شوید. حذف محدودیت زمانی و جغرافیایی و امکان داشتن حضوری فعال در هر ساعت و مکانی، کسب درآمد را بهبود بخشیده و سودی دو چندان برای شما به ارمغان می آورد. راه انداختن کسب و کار آنلاین این امکان را برای شما به وجود آورده که در هر کجا که باشید اعم از مهمانی، مسافرت و … بتوانید نظارتی جامع بر شغل خود داشته و منبع درآمد خود را قطع نکنید.

Picture4

تجارتی پر سود در بستر الکترونیک

با حضور پررنگ اینترنت در جوامع امروزی و وجود مزیت های گوناگونی از قبیل امکان جست و جو ساده، مقایسه آسان، تنوع در انتخاب، عدم نیاز به جا به جایی و رفت و آمد و …، مشتریان و مخاطبان علی الخصوص قشر جوان جامعه خرید اینترنتی را بر خریدهای سنتی ترجیح داده و مشتاق به استفاده از این بستر می باشند.

Picture5

شما با راه اندازی یک کسب و کار آنلاین ضمن صرف هزینه ای کمتر نسبت به خرید یا اجاره یک مکان به تجارتی پر سود دست پیدا می کنید. البته توجه به نکاتی از قبیل داشتن ایده ای نو و عدم تقلید از رقبا، ارائه محتوایی مناسب و دسته بندی درست و … برای کسب درآمد اینترنتی و تجربه تجارتی پر سود در بستر الکترونیک لازم و ضروری می باشد.

چرا فروش آنلاین؟!

با مطالعه پاراگراف های بالا اکنون پاسخ دادن به این سوال که “چرا فروش آنلاین را بهتر است، مد نظر خود قرار دهیم؟” به نظر راحت تر می رسد. در فروش آنلاین شما می توانید با هزینه ای کمتر تنوع بیشتری از محصولات را به مشتری ارائه دهید، همچنین به صورت 24 ساعته به فروش محصولات خود پرداخته و درآمدی پایدار و همیشگی داشته باشید.

Picture6

دسترسی راحت مشتری به فروشگاه اینترنتی مراجعین شما را چند برابر کرده که این امر به نو به خود نیز سوددهی شما را ارتقا می دهد. کنترل کم دردسر و یا حتی بدون دردسر فروشگاه نیز از دیگر مزیت های فروش آنلاین می باشد.

رونق تجارت الکترونیک!

شاید سوالی که اکنون ذهن شما را به خود مشغول کرده این باشد که آیا با راه اندازی یک بیزینس آنلاین به کسب درآمد اینترنتی از آن وبسایت و یا فروشگاه اینترنتی می رسیم؟ جواب این سوال قطعا خیر می باشد. شما پس از ورود به این حوزه خود را با رقیبان ابر قدرتی رو به رو خواهید دید که در جذب مشتری بی نظیر عمل کرده اند.

Picture7

پس برای رونق تجارت الکترونیک خود باید نکاتی را سرلوحه کار خود قرار دهید، از جمله این نکات می توان به استفاده از تبلیغات اشاره کرد؛ از برنامه های پرطرفدار نظیر تلگرام، اینستاگرام و … غافل نشوید و برند خود را در صفحات مختلف به اشتراک بگذارید. سرمایه گذاری موثر در حوزه سئو شما را ده هیچ از دیگر رقبا جلو می اندازد، هرگز این نکته را فراموش نکنید داشتن ایده ای متفاوت و عدم تقلید از دیگر رقبا شما را از حریفان متمایز کرده و درصد جذب مشتری را بالا خواهد برد.

جمع بندی

فامو با نگارش این مقاله تلاش کرد، فروش و فروشگاه آنلاین را تعریف کرده و شما را از مزایای داشتن آن آگاه سازد. کسب درآمد از طریق فروشگاه های آنلاین امروزه بسیار پر اهمیت بوده و منبع درآمدی ثابت و پایدار تلقی می شود. اگرچه نمی توان میزان کسب درآمدتان را از یک فروشگاه آنلاین پیش بینی کرد، اما قطعا می توان گفت اگر آرام، هوشمندانه و با ثبات در این راه قدم بگذارید؛ با اتفاق های خوبی مواجه خواهید شد.

امتیاز ۵ از ۵ – ۱ رای
spinner در حال ثبت رای

دیدگاه بگذارید