blog-1

سال هاست که شاهد سرمایه گذاری های کلان در حوزه دیجیتال مارکتینگ یا کسب و کارهای اینترنتی می باشیم؛ اما در سال های اخیر با پیشرفت اطلاعات در این حوزه و الگو قرار دادن سایت های به نامی همچون آمازون، علی بابا و … این سرمایه گذاری ها هدفمند تر به پیش رفته و مفاهیمی تازه ای همچون نرخ تبدیل، سئو، لندینگ پیج و … بیان شدند.

فامو با نگارش این مقاله در تلاش است، در طراحی وب سایت ، لندینگ پیج یا به عبارتی ملموس تر صفحه فرود را برای شما تعریف کرده و تاثیر آن در جذب مخاطب را برای شما شرح دهد؛ پس در ادامه با فامو همراه بوده و به مطالعه این مقاله کاربردی بپردازید.

Picture1 2

لندینگ پیج چیست؟

بالا بردن نرخ تبدیل و تغییر کاربر از مراجعه کننده به مشتری، امروزه به عنوان یکی از مهم ترین دغدغه های فعالان حوزه دیجیتال مارکتینگ به شمار می رود. لندینگ پیج که با نام صفحه فرود نیز آن را می شناسیم.

لندینگ پیج از جمله اصولی است که انجام آن بازدید و برندینگ سایت را بهبود بخشیده و در نهایت موجب فروش بیشتر و کسب درآمدی بالاتر می شود. برای تعریف این صفحات می توان این گونه بیان داشت: اولین صفحه ای که مخاطب در آن فرود آمده و به محتوا سایت دسترسی پیدا می کند.

اگر بخواهیم این صفحات را به مثالی ملموس تشبیه کنیم، می توانیم آن را ویترین مغازه ای بخوانیم که با چینش و طراحی درست خود، مشتری را وادار به خرید کرده و یا باالعکس آن را به سوی مرکز خریدی دیگر سوق می دهد.

Picture2 2

لندینگ ها را بسته به نوع کاربری در سه دسته مختلف شامل : صفحه فرود Opt-In Landing Pages، صفحه فرود Click Through و صفحه فرود Lead Generation دسته بندی می کنند.

لندینگ پیج Opt-In از طریق تبلیغات در دیگر سایت‌ها، موتورهای جستجوگر، شبکه های اجتماعی و … کاربر را با پیشنهادی جذاب به سمت صفحه هدف می کشاند.

صفحه فرود Click Through همانطور که از نامش پیداست، کاربر را متقاعد کرده که روی لینک مورد نظر ما کلیک کرده تا به صفحه ای دیگر ارجاع داده شود.

از طرفی صفحات فرود Lead Generation اغلب برای گرفتن اطلاعات مختلفی نظیر نام، شماره تلفن، آدرس ایمیل و … از بازدیدکننده طراحی می شوند.

به دنبال هدفی خاص!!!

صفحات فرود به دنبال هدفی خاص طراحی شده و مشتری را به سمتی مشخص سوق می دهند. طراحی این صفحات باید متناسب با سلیقه مراجعه کننده بوده و پاسخگویی حداکثری را داشته باشد.

همانطور که در متن فوق ذکر شد، تبدیل ترافیک ورودی به مشتری از جمله هدف های اصلی این صفحات بوده که تنها با دنبال کردن هدفی خاص و مشخص میسر می گردد. اکنون با بیان این نکات تفاوت عمده و اصلی این صفحات با صفحه اصلی برای شما به خوبی مشخص شد.

Picture3 2

لندینگ پیچ و تاثیر آن بر سئو سایت

همگان از تاثیر عواملی چون افزایش کلیک ها، کاهش نرخ پرش کاربر، تجربه کاربری خوب و … برای رسیدن به نتایج بالای گوگل آگاهیم؛ دستیابی به همه این عوامل با طراحی لندینگ هایی کم نقص و یا حتی بی نقص به راحتی امکان پذیر می باشد.

صفحات فرود اگر به شکلی ایده آل طراحی و سئو شوند، تاثیری شگرف در نتایج گوگل گذاشته و سایت را در مدتی کم بالا می کشانند. ارجاع کاربران به سایر صفحات، پیروی از الگویی خاص، داشتن محتوایی هدفمند و … از جمله عواملی هستند که رعایت آن ها علاوه بر جذب مخاطب، رتبه سایت در گوگل را نیز بهبود می بخشد.

ارائه پیشنهاداتی جذاب در فضای بصری ساده

همانطور که ذکر شد، محتوای صفحات فرود باید هدفمند بوده و مقصود مشخصی را دنبال کنند؛ اما از طرفی دیگر توجه به این نکته که محتوا لازم است در بستری ساده و به دور از المان های اضافی و بیهوده نوشته شود نیز، قابل اغماض و چشم پوشی نمی باشد.

چیدمان لوازم موجود در عکس، تعداد آن ها و حتی سایز و رنگ عناصر همگی در جذب مخاطب نقش داشته و از تاثیرگذاری بالایی برخوردارند.

به عنوان مثال استفاده از رنگ های مکمل و یا متضاد مانند زرد و بنفش یا سیاه و سفید کاربر را برای کلیک ترغیب کرده و درصد جذب را بالا می برد. همچنین استفاده از عناوین جذاب نیز از دیگر عواملی است که مخاطب را به سمت دنبال کردن موضوع و ورود به سایت اصلی سوق می دهد.

بولد کردن منافع مشتری در صفحه فرود!

از جمله عواملی که مخاطب را وادارا به خرید کرده و می تواند آن را به مشتری ای دائم و همیشگی مبدل سازد؛ بیان واضح و آشکار منافع و سود آن از این عضویت و یا خرید می باشد.

به عنوان مثال می توان از تکنیک زمان محدود استفاده کرد و تخفیف هایی را در یک بازه زمانی مشخص اعمال کرد و یا به برتری خود نسبت به سایت های دیگر در صفحه فرود و یا لندینگ پیج اشاره ای آشکار داشت.

Picture4 2

به نقل از Wordstream

امروزه ارزیابی تبلیغات در گوگل و بررسی سود و ضرر آن توسط سرویس رایگانی که گوگل در اختیار مخاطبان قرار داده، به کاری ساده و بدیهی تبدیل شده است.

سرویس ورد استریم با وجود پوشش تمامی سایت ها نکات کلیدی و لازم الاجرایی را مطرح می کند که توجه به آن ها سبب ارتقا سایت و جذب مخاطب می شود.

از جمله نکاتی که ورد استریم در رابطه با لندینگ پیج مطرح کرده می توان به استفاده از کلماتی جذاب مانند گرفتن، داشتن و …، جلب اعتماد مشتری با وجود جملاتی مانند بیایید ببینیم چه پیشنهادی برای شما داریم و ایجاد حس فوریت با کمک استفاده از تکنیک زمان اشاره کرد.

جمع بندی

با جمع بندی مطالب بالا می توان اظهار داشت لندینگ پیج یا صفحه فرود در واقع ویترین یا دروازه ورود یک سایت می باشد که برای هدفی خاص بسته به فاکتورهای مهم و اساسی سایت طراحی می شود.

این صفحه می تواند مانند یک سکوی پرتاب عمل کرده و نرخ تبدیل سایت را به صورت قابل توجهی ارتقا دهد. برای ساخت این صفحات نیز لازم است به عوامل مختلفی چون طراحی ساده، استفاده از المان های محدود، محتوای مرتبط و … توجه شود.

امتیاز ۵ از ۵ – ۱ رای
spinner در حال ثبت رای

دیدگاه بگذارید